HLEDEJ


ČLÁNKY ▸
KATALOG DOMŮ
FIRMY ▸
NÁSTROJE ▸

← Zpět na předchozí část článku

Proradná konkurence

Pokud v recenzích narazíte na exces, kdy někdo až fanaticky firmu kritizuje, nenechte se rozhodit. Může se jednat buď o specifického zákazníka, který může být svým způsobem psychicky narušený, a nebo – a to je asi častější případ – může se jednat o nekalý konkurenční boj. Takové extrémní recenze proto ignorujte. Stejně tak to ale platí, pokud firma má obecně recenze špatné a pak narazíte na řadu recenzí až neuvěřitelně pozitivních. Zde je také dobré zpozornět, může se jednat o recenze falešné, vytvořené za účelem zvýšení si celkového hodnocení v hvězdičkách. Vždy proto projděte více recenzí a udělejte si o firmě komplexní představu.

Hledáme dál a našli jsme samou chválu

Pokud jste o dané firmě našli celé články, kde se o firmě básní jen to nejlepší, může to být skvělé, ale může se také jednat o koupené komerční články, které si někdo o sobě napsal a za jejichž publikaci zaplatil. Prohlédněte si proto, kde přesně jsou publikovány. Je to seriózní, známé a důvěryhodné médium? Pokud ne, neberte je příliš vážně. Stejně tak jsou-li psány jednostranně až příliš pochvalně vůči dané firmě, je to velmi podezřelé. Mějte na paměti, že ani o těch nejkvalitnějších firmách na světovém trhu se v seriózní žurnalistice nemluví v superlativech.

Jdeme zpátky na web a budeme šťourat

Firma, od které si chcete objednat službu, by měla mít za sebou nějaké již realizované zakázky. Říká se jim reference. Obvykle je ukazuje na svém webu, a to ve formě fotografií. Stává se ale někdy, že tyto fotografie jsou podvržené. Jak to ověřit? Vcelku jednoduše. Na vašem chytrém mobilu si zapněte prohlížeč internetu a vyhledejte si službu Google image search. Vstupte do ní a ve vyhledávácím řádku klikněte na ikonu fotoaparátu. Spustí se vám fotoaparát. Namiřte na obrázek dané reference a dejte vyfotit. Google se podívá do své databáze a pokusí se danou fotografii najít jinde na internetu. Našel? Je to, co našel, na jiných webech o dané firmě a nebo jste právě zjistili, že se jedná o obecnou fotografii z nějaké fotobanky, kterou používá na internetu kdekdo od Aše až k Novému Zélandu? Pokud to je ten druhý případ, tak honem pryč odsud.

Některé firmy totiž k vytvoření pocitu větší renomovanosti vytváří nepravdivé reference, ke kterým často využívají obecně dostupné fotografie z internetu. Výše uvedeným způsobem dohledáte, zda se o takovou veřejnou obecně užívanou fotografii, která patří někomu úplně jinému, nejedná.

Slušná firma se za sebe nestydí

Dohledejte na webu firmy sekci Kontakty. Najdete tam e-maily a telefonní čísla na pracovníky ve firmě. Jsou tam? Je jich tam dost? Nebo je tam jen jeden e-mail začínající slovem info a kolem něj pusto prázdno. I to něco říká o dané firmě. Ideální je, pokud jsou zde fotografie jednotlivých pracovníků včetně jejich kontaktů. Takovou prezentaci lze označit jako nejvíce důvěryhodnou.

Blížíme se ke konci, otevíráme Facebook

Otevřeme si Facebook a mrkneme do vyhledávání na název této firmy. Pravděpodobně narazíme na stránku dané firmy, to je naprosto normální. Podíváme se ale, zda již nevznikly i nějaké skupiny, kde si lidé sdělují zkušenosti s touto firmou. Pokud ano, navštívíme je. Tak jako vždy, vše je potřeba brát s jistou nadsázkou, pokud se však jedná o skupinu s velkým množstvím lidí vyjadřujících negativní zkušenost, je opravdu na místě zbystřit.

Osobní kontakt nic nenahradí

Závěrem naší investigace by pak mělo být osobní setkání s firmou, jednoduše zajet na místo provozovny dané firmy a navštívit ji. Je hloupé přijet bez předchozí domluvy a snažit se dělat přepadovku. Mnoho firem není na takovou situaci připraveno a nejsou to prodejny potravin otevřené od 8 do 18 hodin. Po předchozí dohodě se ale setkejte s představiteli firmy a chtějte se setkat na firmě, nikoli někde jinde (kavárny, sdílené prostory atp.). Teprve na skutečné provozovně firmy si uděláte představu, jak to tam doopravdy vypadá a jaké je skutečné zázemí firmy. Možná zjistíte, že je úplně jiné, než jste si mysleli podle webových stránek. Stejně tak po krátkém hovoru se zástupcem firmy si uděláte i představu o firemní kultuře a jejich důvěryhodnosti z pohledu lidského hlediska.

Vydáno dne:
13.04.2024

Photocredit: Nina M. (se souhlasem)

4

Odhalte včas lži neseriózních realitních makléřů

Že ne každý realitní makléř je poctivý, to každý ví. Ale jaké triky používají? Ty nejčastější lži neseriózních makléřů najdete v našem článku... Číst více →



Pozor na podvodné prodejce palivového dřeva

O palivové dřevo je aktuálně velký zájem a někteří prodejci toho zneužívají. Připravili jsme návod, jak se zaručeně nenechat ošidit... Číst více →



Firmy šidí při výrobě a montáži vazníků. Zákazníkům zbude děravá střecha

Věřit podezřele výhodným nabídkám se u stavby střechy nemusí vyplatit. Na co si dát při výběru firmy pozor, aby vás neošidila?.. Číst více →



Dotace pro seniory jsou terčem „šmejdů“. Firmy šidí na solárních elektrárnách i při zateplování

„Šmejdi“ si jako vždy vybírají ten nejsnadnější cíl – seniory. Podvodníci naslibují svým klientům levné stavební úpravy, při kterých je však chytře okradou... Číst více →



Nesolidní prodejci tepelných čerpadel způsobili mnoha domácnostem velké problémy

Na první pohled všechno vypadá tak skvěle a na konci zůstávají jen oči pro pláč. To je situace, která v posledních letech nabývá nových rozměrů... Číst více →