HLEDEJ
Přihlásit se HOBBY PROFI DŘEVOSTAVBY APLIKACE FIRMY VYBAVENÍ

Homestaging – jak připravit nemovitost na rychlý a úspěšný prodej

Prodej nemovitosti může vypadat jako jednoduchá záležitost, málokdo však tuší, že za úspěšným (tzn. rychlým a za maximální možnou cenu) prodejem je spousta práce. Dnes už nestačí pouze vyfotit byt či dům, napsat si inzerát a dát ho na jeden z realitních serverů. Pokud chcete opravdu zaujmout potenciální kupce, je třeba prodej důkladně připravit a dát si záležet na každém kroku. Jedním z těch nejdůležitějších kroků je tzv. homestaging.


Světlý a uklizený byt přitáhne pozornost na první pohled
VÍCE FOTOGRAFIÍ V GALERII »
ⓘ Foto: Tommerton 2010

Co to je homestaging?

Zjednodušeně řečeno, homestaging je příprava nemovitosti k nafocení fotografií profesionálním fotografem a na prohlídku potenciálních kupujících. Byt či dům se upraví tak, aby případní zájemci viděli, co prostor nabízí, a mohli si představit, jak by se jim v něm žilo.

Fotogalerie:

ⓘ Foto: Tommerton 2010, tommerton2010, speedmatters, Mike And Kerry

Cílem homestagingu je udělat nemovitost co nejatraktivnější pro co největší počet potenciálních zájemců o její koupi, takže se prodá v co nejkratším čase a za co nejvyšší cenu. Jedná se v podstatě o marketingový nástroj. Častý názor majitelů, že nemá smysl před prodejem jakkoliv upravovat nemovitost, protože kupec si ji stejně zrekonstruuje, je bohužel mylný. Nemovitost musí vzbudit emoce, musí se líbit a případní kupci se v ní musí cítit dobře. Čím více se bude líbit, tím větší o ni bude zájem a vy utržíte více peněz. Je tedy rozumné před prodejem do nemovitosti investovat – čas i peníze.

Kdo homestaging udělá?

Homestaging v České republice už pomalu zdomácněl, takže existují firmy zabývající se interiérovým designem, které se specializují i na úpravu bytů či domů před prodejem. V Praze či Brně jich najdete hned několik. Stejně tak velké realitní kanceláře či zkušení makléři s interiérovými designéry spolupracují a často je homestaging už započítán do jejich provize z prodeje. Pokud si nechcete přizvat hned profesionála, dá se homestaging zvládnout i vlastními silami. Existují jednodenní či dvoudenní kurzy a akademie homestagingu, kde vás zkušení interiéroví designéři naučí, jak jednoduše a efektivně zkrášlit a zatraktivnit byt či dům. A pokud ani na kurz či akademii nemáte čas, či nechcete do přípravy nemovitosti na prodej vkládat tolik energie, nezoufejte, připravili jsme pro vás pár jednoduchých rad, jak homestaging provést. Pro dávku inspirace nahlédněte také do naší fotogalerie.

1. Opravte nejviditelnější a největší závady a nedostatky

Pokud se nejedná zrovna o novostavbu, každá nemovitost, ve které se bydlelo, potřebuje něco opravit či vyměnit. Většinou se jedná o novou výmalbu, vyčištění koberců či jejich úplná výměna, čištění a obnova spár u obkladů a dlažby a v neposlední řadě o modernizaci některých prvků (nová světla, zásuvky a vypínače atd.).

2. Ukliďte a odstraňte věci každodenní potřeby

Většina kupujících chce prostorné a světlé bydlení. Vaším cílem je tedy ukázat váš byt či dům co nejprostornější a nejsvětlejší. Toho dosáhnete odstraněním všech věcí běžné spotřeby a také většiny doplňků. Přeplácaný prostor působí stísněně, naopak odstranění úplně všeho může působit neútulně a nevlídně. Je tedy nutné udělat kompromis a několika vhodnými doplňky vytvořit útulný, ale čistý interiér.

3. Upravte prostory tak, aby působily útulně a funkčně

Zorganizujte nábytek tak, aby každá místnost měla nábytek dle své funkce. Obecně platí, že příliš velké kusy nábytku prostory zmenšují, doporučujeme tedy spíše menší sedací soupravy a křesílka a pouze tam, kde je to vhodné. Velké prostory lze opticky oddělit třeba koberečkem či policí, aby prostor působil členitěji a nepříliš jednolitě.

4. Nezapomeňte na dostatek světla

Důležité je nezapomenout na okna. Nejenom, že se musí lesknout čistotou, ale také záclony či závěsy hrají důležitou roli. Odstraňte veškeré zastínění a použijte pouze lehké elegantní záclony i závěsy. Závěsy odhrňte na stranu, aby do interiéru proudilo světlo.

5. Vyšperkujte detaily

Detaily můžou dělat zázraky. Do čistého prostoru můžete přidat barevný prvek, který prostor zútulní. Může to být třeba červené prostírání, žluté květiny ve váze či barevný obraz na stěně. Stačí pouze jeden detail na místnost. Barva vždy přitáhne pozornost nejen na fotografii v inzerci.

6. U domů se zaměřte i na vchod a zahradu

Pokud prodáváte dům, první dojem si kupující udělá už před vstupem dovnitř. Upravte tedy i jeho okolí tím, že posečete trávu, uklidíte vše kolem vchodu a na zahradě, umyjete dlažbu a naaranžujete hezkou květinu či posezení.

Ačkoli homestaging není úplně jednoduchá a někdy ani levná záležitost, věřte tomu, že veškerý čas a každá investovaná koruna se vám rychle vrátí. Upravený interiér a krásné profesionální fotky přilákají více potenciálních kupců, kteří nebudou mít prostor pro vyjednávání o ceně. Vy tak prodáte rychle a za maximální možnou cenu.


Líbil se Vám tento článek? Kupte redakci kávu! Stačí poslat SMS s textem KAFE na číslo 90211. Cena SMS je 39,- Kč. Děkujeme!


Autor:
Mgr. Eva Zupančič

Vydáno dne:
06.12.2020

0 0

Mohlo by Vás zajímat:

NOVINKY E-MAILEM ZDARMA

Jednou měsíčně dostanete výběr Novinek ze světa dřevostaveb.

E-MAIL
POŠLETE MI JE