HLEDEJ
Přihlásit se HOBBY PROFI DŘEVOSTAVBY APLIKACE FIRMY VYBAVENÍ

Vydělejte na prodeji své nemovitosti maximum

Prodáváte svůj byt, dům či pozemek a chcete za něj utržit co nejvíce peněz? V tom případě je nutné nemovitost ve správný čas a za správnou cenu nabídnout správným zájemcům. Kdy je ale ten správný čas a jaká je ta správná cena? A jak vlastně vůbec zaujmout ty správné zájemce? Odpovědět na tyto otázky umí pouze opravdu zkušení realitní makléři, kteří se na trhu pohybují desítky let, znají klasické triky kupujících a vědí, jak vzbudit zájem lidí a vyvolat v nich emoce. My jsme se jich zeptali na jejich doporučení, a ta jsme pro vás sepsali v našem článku. Pojďte se s námi podívat na pět nezbytných kroků, které by měl každý prodávající vzít v úvahu, pokud nechce prodat svoji nemovitost pod cenou.


Prodejte svoji chatku za vysokou cenu
VÍCE FOTOGRAFIÍ V GALERII »

1. Nepodceňte nacenění nemovitosti

Majitelé nemovitosti, kteří se rozhodnou ji prodat vlastními silami, mají často velmi nereálná očekávání ohledně prodejní ceny. Podívají se na internet nebo do katastru nemovitostí, za kolik se zhruba taková nemovitost prodává, a netuší, že často srovnávají jablka s hruškami. Prodejní cena se většinou nerovná ceně inzerované a často na první pohled maličkost, jako je výtah, patro či blízkost silnice, výrazně ovlivňují výslednou cenu.

Fotogalerie:

Srovnávat lze tedy pouze dvě naprosto stejné nemovitosti. Není rozumné ani nasadit cenu a prostě to zkusit, jestli byt či dům někdo koupí. Z takové nemovitosti se často stane „ležák“, který se ve výsledku prodá pod cenou. Nikdo nechce koupit nemovitost, která se neustále zlevňuje, protože pak působí jako problematická. Správné ocenění nemovitosti je tedy mixem objektivních a subjektivních aspektů a nejlépe je zvládají zkušení makléři v daných lokalitách. Pro samoprodejce je tedy ideální získat odhad ceny od zkušeného prodejce.

2. Využijte homestaging

Častý názor majitelů, že nemá smysl před prodejem jakkoliv nemovitost upravovat, protože kupec si ji stejně zrekonstruuje, je bohužel mylný. Nemovitost musí vzbudit emoce, musí se líbit a případní kupci se v ní musí cítit dobře. Čím více se bude líbit, tím větší o ni bude zájem a vy utržíte více peněz. Je tedy rozumné před prodejem do nemovitosti investovat – čas i peníze. Proveďte tzv. homestaging. Můžete si na něj přizvat profesionála, ale dá se zvládnout i vlastními silami. Homestaging znamená obecně přípravu nemovitosti před její prezentací zájemcům. Tím se nemyslí pouhé použití dekorací, ale i vymalování, opravy např. vodovodního kohoutku či dveří, důkladné vyčištění spár obkladů v koupelně nebo vyčištění koberců. Tímto se vyzvednou pozitivní prvky bytu a ten přitáhne více zájemců. Investice do homestagingu se vám mnohonásobně vrátí a navíc může mít vliv i na rychlost prodeje. Někdy stačí uklidit, dát květinu na správné místo, vyměnit závěsy, rozsvítit či zvolit správný úhel při fotografování. Podívejte se na tipy pro homestaging v naší fotogalerii.

3. Správná fotografie vydá za tisíc slov

Lidé častou kupují nemovitost na základě emocí – prostě se jim líbí, cítí se v ní dobře. Proto už v okamžiku, kdy nemovitost inzerujete, hrají velmi důležitou roli fotografie. Pokud jsou kvalitní a profesionálně udělané, odliší váš inzerát od ostatních a přitáhnou pozornost potenciálních kupců. Nefoťte si tedy byt mobilem, ale po provedení homestagingu si najměte profesionálního fotografa se širokoúhlým objektivem, který má s focením nemovitostí zkušenosti a dokáže vyzvednout jeho přednosti. Peníze investované do krásných fotografií se vám určitě vrátí ve vyšší prodejní ceně.

U dražších bytů či domů nejlepší realitní makléři doporučují 3D scan nemovitosti. Pomocí 3D scanu získáte model svého domu, ve kterém se poté může klient procházet stejně jako např. v Google mapách. Zájemce tak získá představu o nemovitosti ještě před samotnou prohlídkou a ti, kterým se nemovitost nelíbí, už nepůjdou na prohlídku a ušetří váš čas.

4. Vyjednávání je alfou i omegou úspěšného prodeje

Nemovitost jste inzerovali, přišel první zájemce a byt chce hned koupit. Ale chce slevu. Prodat, nebo neprodat? Učinit takové rozhodnutí je velmi těžké a správně se rozhodnout vyžaduje zkušenosti. Kupující jsou čím dál zkušenější a sebevědomější a nebojí se požádat o slevu. Často také to, že první kupující ihned koupil vaši nemovitost za plnou cenu, neznamená, že jste dobře prodal. S největší pravděpodobností byla nemovitost špatně naceněná a vy jste právě přišel o statisíce.

5. Nepřeceňte své síly

Pokud se vám výše uvedené zdá složité a nemáte čas či schopnosti se tím vším dopodrobna zabývat, popřemýšlejte o tom, zda není jednodušší najmout si někoho, kdo by vás zastoupil. Pokud si vyberete profesionálního a zkušeného realitního makléře, ušetříte spoustu času a v neposlední řadě se vyhnete zbytečnému stresu. Dejte si ale pozor na podvodné a neprofesionální makléře, kteří vás místo pomoci jen oberou o peníze. Jak takového makléře poznat si můžete přečíst v našem dřívějším článku Odhalte včas lži neseriózních realitních makléřů.


Líbil se Vám tento článek? Kupte redakci kávu! Stačí poslat SMS s textem KAFE na číslo 90211. Cena SMS je 39,- Kč. Děkujeme!


Autor:
Mgr. Eva Zupančič

Vydáno dne:
11.03.2020


Photocredit: Pioneer Log Homes

0 0

Mohlo by Vás zajímat: